Hensem Boy & Cute Gurl Follow Me!!

Wednesday 19 September 2012

SIapa Gadis Cantik Dari Filipina Ini?


Beliau adalah Kristine Hermosa Orille-Sotto (lahir Anne Kirsten Esmeralde Hermosa) pada 9 September 1983 di Quezon City, Filipina) adalah pelakon Filipina. Dia terkenal dengan watak Yna Macaspac dalam drama bersiri Pangako Sayo, ketika dulu. 

Beliau merupakan yang kedua daripada empat kanak-kanak dalam keluarga. Ibunya adalah keturunan Sepanyol dan ayahnya adalah Filipina. Salah satu daripada adik-adiknya adalah pelakon Kathleen Hermosa. 

Pada 21 September, 2004, dia melangsungkan perkahwinan dengan Diether Ocampo iaitu bersama-bintang bersama berliau dalam drama Sana'y Wala Nang Wakas. Walaubagaimanapun pada 30 Januari 2009, mengesahkan mahkamah pemerintah yang lebih rendah bahawa perkahwinan itu adalah batal dan tidak sah dari awal lagi. Kristine secara rasmi menjadi sebahagian puak Sotto apabila dia berkahwin Oyo Boy Sotto pada 12 Januari, 2011. Mereka mempunyai dua orang anak. Seorang ank angkat Kristine bernama Daniel Kristian atau Kiel yang lahir 16 Ogos 2008 dan seorang anak perempuan biologi bernama Bliss Ondrea, lahir 26 Disember 2011.





No comments:

Post a Comment