Hensem Boy & Cute Gurl Follow Me!!

Thursday 27 September 2012

Halalkan Makan Minumku Dan Maafkan Diriku


Malam nie tak idea nak buat posting but aku just nak share kisah sahabat aku nie..Ya sahabat dunia..dan Insyallah..Kami tinggal bertiga di sebuah rumah sewa..sebelum ini kami berempat namun nak di jadikan cerita seorang dari kami terpaksa keluar dek gara ekonomi yang tak menentu sekarang ini..wah..macam main saham pulak ye..hihih..ye lah aku rase itu piulihan yang terbaik buat diri dia waktu sekarang ini..memang gawat sekali..termasuk kami bertiga..masih berkerja..berstatus seorang yang berkerja..namun apa ada dengan status tue kalau tidak di bayar apa yang sepatutnya pekerja macam kami nie dapat..yes..gaji..paling sedih masa raya yang lepas..jnji yang di taburkan telah membuat sedikit hati ini berbunga tapi hati yang berbunga itu tak kekal lama..masing-masing pulang ke kampung tanpa nafkah untuk diri dan untuk beraya..smpai la saat ini..sadis..Ok lah..syarikat yang kami bekerja sebenarnya ada masalah kewangan..sebenarnya dari bulan 2 lagi perkara ini berlaku..so kami bertiga termasuk staff-staff lain kirenya ada share dalam syarikat yang kami kerja..terkejut??heheh..kenapa ada share..sebab company berhutang gaji-gaji kami..moga-moga Allah bantu kami.

Cukuplah sinopsis kami bertiga setakat ini, namun ini semua tak mematahkan semangat sahabat aku sorang nie nak memunaikan haji bersam ibundanya..Amin..muda-muda lagi dah ada peluang dan kesempatan ke sana. Pastinya hari nie kawan aku tue dah berangkat ke tanah suci..Alhamdulillah..sampai jugak ko mie ke sana..Tapi pada malam sebelumnya tue kawan aku nie balik dari kampung sebab jemput bonda dia..nak pergi haji kan..samapi je kat rumah..dia kuar sekeping kertas dan beri pada kami berdua lagi nie..sambil kawan aku nie prepare ape yang patut untuk dia berangkat esok.."Nah tulis nama Ayah dan Mak korang" Sah!!..sure untuk doakan ibubapa kami bila dia sampi di depan Khabah nanti..Sebelum kawan aku pergi bermalam di rumah kakak dia..dia ada bersalam dengan kami berdua..Tak sangka..salam dan berpeluk tanpa disedari airmata dia berjujuran.."Halalkan Makan Minum Aku..Maafkan Aku"wahh...sebak dalam hati..namun dapat ku tahan..tapi mungkin tak lama..pasti banjir jugak..so aku bisik di telinga kawan aku nie.."Mie doakan tuhan murahkan rezeki kita di depan Khabah nti yer"..Ya Allah murahkan lah rezeki kami Ya Allah..Sahabat..selamat menjalani ibadah haji doakan yang terbaik untuk kita dan semua umat Islam..semoga peroleh haji mabrur..Amin..Ya Allah permudahkanlah urusannya untuk beribadah padamu di sana Ya Allah...
Comments
2 Comments

2 comments: