Hensem Boy & Cute Gurl Follow Me!!

Thursday 2 August 2012

Wheelchair Moden Untuk Orang Kurang Upaya



Berasaskan di Texas, kereta komuniti syarikat permulaan telah membangunkan pilihan "affordable commuting" untuk pengguna kerusi roda.
'kenguru' adalah kenderaan perseorangan elektrik yang menyediakan kelajuan dari 70-110 km (45-70 batu) mengambil kira-kira 8 jam untuk charge with regular 110V outlet and top-speed of 45km/h (30 mph).

tidak seperti van tradisional yang diubah suai untuk kegunaan pengguna cacat, kereta kecil ini menghapuskan pintu penumpang dan menggabungkan menetas sistem belakang untuk akses yang mudah dengan pemuatan menuju jalan yang boleh digunakan di ketinggian tepi jalan atau jalan. 'kenguru' mempunyai pembinaan kerangka keluli di bawah casis fiberglass yang berat hampir 550kg. ia menggunakan sepenuhnya motorized handlebar styled control, dan dikuasakan dengan "permanent magnet synchronous motors" bagi setiap dua roda, membuat ia menjadi pacuan roda belakang.

kereta itu mula-mula dikonsepkan oleh perkhidmatan kenguru Hungary Company pada tahun 2006 tetapi gagal untuk memulakan pengeluaran dan telah dibeli oleh kereta komuniti pada tahun 2010. syarikat itu kini sedang mencari pembiayaan pada rockethub untuk menghasilkan kereta oleh awal ke pertengahan 2013, dan merancang untuk memperkenalkan model joystick-operated yang dikendalikan bagi mereka yang tidak dapat menggunakan hendal bermotor.





Sumber asal: designboom

No comments:

Post a Comment