Hensem Boy & Cute Gurl Follow Me!!

Saturday 4 August 2012

Muzium Kesenian Kanak-Kanak Di New York

Selepas 20 tahun dalam ruang 1 ketat berhampiran Chinatown, Childrens Museum of the Arts (CMA)  memperoleh 1 ruang baru tiga kali yang saiz lokasi sebelumnya.

Ruang yang dianjurkan di seluruh galeri yang besar pusat yang memberikan CMA pameran utama yang baru dan ruang acara. Sekitar "kotak putih" galeri dan bilik darjah yang lebih kecil ruang bertukar menjadi 'momen' yang sangat spesifik melalui "roda warna" yang mengenal pasti program-program yang berbeza.

Konfigurasi ruang yang sedia ada, dok loading lama, digunakan untuk mengatur aliran yang berbeza orang. Apabila memasuki muzium, kanak-kanak yang berumur 7 tahun dan ke atas boleh mengakses galeri seni serbaguna yang besar di peringkat atas, bersama-sama dengan bilik kuliah, studio seni dan media makmal. Vestibule yang berorientasikan claymation media makmal adalah "tanah liat bar" di mana pelayan bar akan menjadi tanah liat untuk anak-anak.

Di peringkat rendah, anak-anak muda dan ibu bapa mereka melalui "garaj tempat letak kereta kereta untuk ke" studio Kesenian Wee. Didedikasikan untuk kanak-kanak kecil, termasuk yang berwarna-warni kerusi rehat "bilik yang tenang". Merentasi di atas pintu masuk, dan sebahagian jalur warna, jambatan yang menampilkan seni grafiti dan pautan ke Pond Ball terkenal muzium; struktur bulat hijau yang sangat kelihatan pada pintu masuk dan di luar.





























Sumber asal: archdaily

No comments:

Post a Comment