Hensem Boy & Cute Gurl Follow Me!!

Tuesday 7 August 2012

Second Heroin Korean Drama My Girl


Bagi para peminat Korean Drama, Pasti anda akan kenal akan beliau. Nama asal beliau adalah Park Mi Sun 29 Mac 1979 di Busan, Korea Selatan, beliau lebih dikenali sebagai Park Si Yeon adalah seorang pelakon Korea Selatan. Berikut adalah sedikit biodata tentang beliau. Sebagai seorang anak, Park Si-yeon menunjukkan bakat yang pertama beliau adalah dalam nyanyian. Park si-yeon penah berkata berkata, "Semasa saya muda, saya pernah jadi malu dan saya menangis apabila saya diberitahu untuk menyanyi di hadapan ayah saya pada Tahun Baru Lunar. Seterusnya ibu beliau menghantar beliau ke akademi nyanyian, berharap ia akan membantu Park si-yeon supaya tidak malu, tetapi perkara yang aneh berlaku apabila beliau tidak boleh menyanyi di hadapan ibunya tetapi Park Si-Yeon tidak gementar menyanyi di khalyak ramai . "Pada tahun 1990, di gred lima  beliau memenangi hadiah utama dalam pertandingan muzik kanak-kanak di KBS.

Park menghadiri sekolah tinggi dan kolej di Amerika Syarikat, lulus dengan ijazah Kewartawanan dari Long Island University. Pada tahun 2000, Park memasuki dalam pertandingan kecantikan Miss sSeoul Beauty Pageant , dan Park mendapat mendapat temapt ke-3. Dia kemudian bertanding dalam pertandingan ratu ratu cantik negara Korea dan memenangi naib juara.

Antara drama lakonan Park Si-yeon adalah  SBS drama My Girl, The Fox Family, A Love, MBC drama La Dolce Vita, spy film parody Dachimawa Lee, she was a sexy agent, and in the KBS drama The Slingshot.














No comments:

Post a Comment