Hensem Boy & Cute Gurl Follow Me!!

Saturday 14 July 2012

Tanishq Abraham Si Genius Berumur 9 Tahun


Pada tahun 2010, apabila adik perempuannya, Tiara Thankam Ibrahim (Disember 2005), menjadi ahli Mensa berusia 4 tahun, mereka menjadi adik-beradik termuda untuk menyertai masyarakat Mensa IQ tinggi. Tanishq (2003) & Tiara (2005) Timur bongsu India (mengikut kumpulan etnik) untuk menyertai Mensa dan di kalangan rakyat Amerika termuda dalam Mensa. Untuk menjadi ahli Mensa, menjaringkan 98 persentil dalam ujian IQ yang seragam. Tanishq mendapat markah 99.9 % dan adiknya, Tiara  mendapat markah  98.9% dalam ujian IQ standard.

Dilahirkan di California, Amerika Syarikat, kepada ibu bapa Bijou Ibrahim & Dr. Taji Ibrahim, kedua-dua kanak-kanak menunjukkan tanda-tanda IQ tinggi pada usia yang awal. Tanishq menunjukkan tanda ini semasa dia bayi lagi, apabila berusia 4 bulan dia sudah pandai menjawab soalan mengenai kisah-kisah dan peristiwa dalam buku cerita kanak-kanak. Pada 5 tahun, beliau telah menamatkan kursus Matematik EPGY Universiti Stanford dalam 5 gred (KG kelas 4) dalam masa kurang daripada 6 bulan. Pada 6 tahun, beliau melakukan on-line sekolah tinggi dan kelas tahap kolej antara dalam subjek seperti kimia, paleontologi, biologi, geologi. 

Bakat yang luar biasa dilihat ketika berusia 7 tahun, apabila beliau menyertai American College Sungai dan kursus yang lengkap dalam Geologi & Astronomi. Dalam kedua-dua kursus, beliau  mendapat markah  gred A1 dan adalah pelajar terbaik di antara rakan sekelas dewasa. Pada 2011 Summer, berusia 8 tahun, beliau menamatkan kursus Bioteknologi intensif dan mendapat markah gred A1. Ini betul-betul menakjubkan


No comments:

Post a Comment